Veelgestelde vragen
Hoe kan ik akkoord gaan met het bod?
Dit kun je doen door ons te bellen op 0528726139 of door de email die je hebt ontvangen te beantwoorden.
Tot hoe laat zijn jullie bereikbaar?
We zijn dagelijks telefonisch bereikbaar van 09.00 uur tot 20.00 uur, op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Zondags zijn wij gesloten.
Welke gegevens hebben jullie allemaal nodig?
Als je akkoord gaat met het bod hebben we je adresgegevens nodig en je banknummer. We kunnen dan de inkoopfactuur en de betaling klaarzetten. Als we de auto komen halen hebben we de kentekencard nodig en de 9-cijferige code van het RDW. Deze heeft u in twee delen ontvangen. De eerste 4 cijfers tijdens de ternaamstelling en de 5-cijferige code per post, tegelijk met de groene kentekencard. Indien u nog een papieren kentekenbewijs heeft hebben we deel 2 (overschrijvingsbewijs) nodig. Als u de codes of het papieren deel 2 (overschrijvingsbewijs) niet in uw bezit heeft kan de afspraak niet plaatsvinden. U kunt nieuwe codes aanvragen via https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/het-kentekenbewijs/nieuwe-tenaamstellingscode-aanvragen
Worden er nog kosten berekend voor het inkopen, zoals administratiekosten of transport kosten?
Nee, u ontvangt het bedrag wat we hebben afgesproken. Wij rekenen geen administratiekosten en geen transportkosten.
Zeggen jullie mijn verzekering en wegenbelasting op?
Uw verzekering mogen wij niet opzeggen, maar dat is helemaal niet lastig om zelf te doen. Tijdens het ophalen van de auto ontvang je de vrijwaring van de auto via je e-mail. Door deze door te sturen aan je verzekeringsmaatschappij wordt de verzekering stop gezet. De wegenbelasting stopt automatisch zodra de auto wordt gevrijwaard.
Ik wil graag contant geld, kan dat ook?
Helaas doen wij geen contante betalingen. Voor uw veiligheid en die van onze medewerkers werken we uitsluitend met betalingen via de bank.
Stel mijn auto is niet volgens de omschrijving, wat dan?
Als de auto niet overeenkomt met de omschrijving dan annuleren wij de bieding en stopt het traject. Wij gaan tijdens het ophalen van de auto niet onderhandelen en geven je nooit een lager bod. Wij willen eerlijk en transparant werken. Daarbij is het uitgangspunt dat jij vooraf weet waar je aan toe bent. Wij maken ons zelf ongeloofwaardig als we een lager bod gaan doen als de auto anders is zoals wij hebben geïnterpreteerd. Wij willen de klant niet teleurstellen en trekken daarom liever ons bod in dan dat we een lager voorstel doen. Wij belasten je geen kosten als we ons bod en deal annuleren.
Hoe lang duurt de afhandeling/ophalen van de auto?
De afspraak voor het halen van de auto doen we in overleg met jou. Vaak proberen we binnen twee werkdagen de auto al te halen als jouw dat past. Het ophalen van de auto duurt ca 30 minuten, mits alle gegevens beschikbaar zijn.
Binnen hoeveel dagen halen jullie de auto op?
Doorgaans zijn wij in de mogelijkheid de auto binnen twee werkdagen op te halen. Uiteraard doen we dit in overleg met jou.
Waarom doen jullie geen lager bod als de auto niet is zoals omschreven?
Wij willen eerlijk en transparant werken. Daarbij is het uitgangspunt dat jij vooraf weet waar je aan toe bent. Wij maken ons zelf ongeloofwaardig als we een lager bod gaan doen als de auto anders is zoals wij hebben geïnterpreteerd. Wij willen de klant niet teleurstellen en trekken daarom liever ons bod in dan dat we een lager voorstel doen.
Hoe weet ik zeker dat jullie het zijn bij mij aan de deur?
Onze medewerker is herkenbaar aan zijn kleding en auto, beide zijn voorzien van reclame. Daarnaast hoort u van te voren wie de auto komt halen en de medewerker identificeert zichzelf.
Stel dat ik akkoord geef en ik bedenk me later? Ben ik dan alsnog verplicht de auto te leveren?
U bent dit niet verplicht. Wij gaan er wel vanuit dat u ons minimaal 5 uur voor aanvang van de levering informeert zodat we niet onnodige transportkosten maken.